Effectief debiteurenbeheer begint bij Payt

Payt, Nederlands grootste debiteurenbeheer platform en Unpaid slaan de handen ineen

Maak jij je zorgen over openstaande facturen die niet of te laat worden betaald? Je bent niet de enige. Veel organisaties staan voor een uitdaging om de kaspositie op peil te houden. Daarnaast is het van belang dat je de goede relatie met jouw klant intact houdt door in contact te blijven. Wij kunnen zorgdragen voor beide.


Payt verandert de manier waarop we debiteurenbeheer doen. Zij maken het hele proces makkelijk en duidelijk voor jou en jouw debiteur en dit resulteert in meer overzicht, snellere betalingen en veel minder werk. Jij behoudt de controle over het proces én het persoonlijke contact met jouw debiteuren.

  • Herinner jouw debiteuren op structurele basis aan openstaande facturen d.m.v.
    automatisering.
     
  • Biedt verschillende betaalopties aan, zoals BanContact, voor eenvoudigere
    betalingen.
     
  • Breng structuur in de communicatie met jouw debiteur in het communicatieplatform
    van Payt.

Blijven de betalingen om bepaalde redenen toch uit? Dan is het nu mogelijk voor Belgische en Nederlandse klanten van Payt om rechtstreeks uit het platform hun onbetaalde facturen door te sturen naar Unpaid voor inning via de Unpaid-procedure. Door deze koppeling kan je snel en efficiënt een betaling afdwingen.
 

payt en unpaid

 

Zo werkt het:

  1. Je verstuurt jouw onbetaalde facturen rechtstreeks via het Payt platform naar Unpaid.
     
  2. Het systeem controleert of aan alle voorwaarden wordt voldaan en doet een solvabiliteit check. Er wordt automatisch een deurwaarder aangewezen die met het dossier aan de slag gaat.
     
  3. De deurwaarder doet een tweede solvabiliteits check en binnen vijf werkdagen na het indienen van de claim wordt jouw klant op de hoogte gesteld dat hij in de IOS procedure zit.
     
  4. Jouw klant heeft 38 dagen om zijn factuur te betalen. Blijft dit uit? Dan volgen wij verder alles op tot het dossier geregeld is.
     
  5. Unpaid zal tijdens dit proces de coördinator van het dossier zijn en jou hiervan op de hoogte houden. Na de betaling van de klant krijg jij 100% van het geclaimde bedrag op jouw rekening gestort.

Ontdek effectief debiteurenbeheer gratis

Benieuwd wat Payt en Unpaid voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Ontdek het zelf! Probeer
Payt nu 30 dagen gratis
.