Neem gerust contact met ons op via info@unpaid.be of bel ons op +32 9 396 34 00. Je kunt ook een vrijblijvende online afspraak maken om samen te bekijken hoe we jou verder kunnen helpen met je onbetaalde facturen.
Help, mijn klant betaalt niet! Wat nu?
Download hier onze template voor een formele ingebrekestelling
Heeft je klant je factuur nog steeds niet betaald, ondanks je (vele) betalingsherinneringen? Dan kun je een ingebrekestelling versturen. Met deze gratis template kun je op een juridisch correcte manier je rechten veilig stellen. Zo toon je aan dat je je klant formeel hebt aangemaand, wat je bewijspositie versterkt mochten verdere stappen nodig zijn.
Download gratis de template en pas hem aan jouw bedrijf aan:
Wanneer verstuur je best een ingebrekestelling?
Je gebruikt een ingebrekestelling idealiter wanneer:
- De vervaldatum van de factuur verstreken is, én je klant heeft niet (alles) betaald.
- Eerdere herinneringen en informele aanmaningen (bv. per e-mail of telefoon) geen effect hebben gehad.
- Je duidelijk wil zijn over wat je verwacht, welke termijn je geeft en welke gevolgen er zijn bij uitblijven van betaling.
Over Unpaid
Bij Unpaid weten we hoe frustrerend het is als klanten te laat (of helemaal niet) betalen. Daarom bieden wij een makkelijke online oplossing om openstaande facturen zonder gedoe te innen: zonder rechtbank en zonder abonnement.
Betaalt je klant nog steeds niet na de ingebrekestelling? Dan kunnen wij je verder helpen!