10 redenen om voor Unpaid te kiezen

Met Unpaid kan je sneller, efficiënter en goedkoper onbetaalde facturen invorderen. Ons platform is gebouwd op de juridische IOS-procedure (Invordering Onbetwiste Schulden). Elke stap hiervan staat nauwkeurig beschreven in de wet. Zowel jij als je klant weten dus perfect waar ze aan toe zijn en wat ze kunnen verwachten. Maar wat zijn nu eigenlijk de grote voordelen van Unpaid?

Waarom Unpaid

1. Veel snellere procedure

Een dossier indienen bij Unpaid is een kwestie van minuten. Upload de onbetaalde factuur op het intuïtieve onlineplatform, vul enkele gegevens in en je bent vertrokken. Wij gaan aan de slag!

En ook dat gaat snel. We sturen je klant geen herinneringsbrieven en bellen die niet meer op. Wij gaan meteen over tot actie. Wanneer je Unpaid inschakelt, hoef je niet meer bij een advocaat of rechtbank langs te gaan om de betaling juridisch af te dwingen.

Je geld staat over enkele weken op je rekening, niet pas over maanden of jaren.

ios procedure

 

2. Goedkoper

Bij betaling door je klant krijg je het geclaimde factuurbedrag voor de volle 100 % op je rekening. Ook het voorschot dat je ons betaalt, krijg je integraal terug. Want we rekenen alle kosten door aan de wanbetaler. Dat maakt het gebruik van Unpaid dus quasi altijd gratis voor jou.

3. Jouw succes is ons succes

Met dit systeem verdienen wij pas iets als we jouw factuur met succes voor je kunnen innen. We zijn er dus zelf ook bij gebaat om alles op alles te zetten voor jouw dossier. En daar kan je op rekenen!

4. Jij staat centraal

Wij zijn pas tevreden als jij dat bent. Met al je vragen kan je terecht bij Jens, onze Client Happiness Officer. Al vind je vaak ook het antwoord op onze blog. Die bevat een schat aan heldere info en praktische tips om onbetaalde facturen te voorkomen.

Kortom, klantentevredenheid nemen we bij Unpaid heel serieus. Daarom meten we die permanent. Op dit moment zijn 89% van de ondervraagde klanten zo tevreden dat ze ons zouden aanbevelen.

 

unpaid klant centraal

 

5. Geen contract of abonnement

Je krijgt altijd onze volledige service, zonder abonnementskosten of doorlopend contract. Wij willen dat jij onze klant blijft omdat je tevreden bent. Niet omdat je vastzit aan een contract.

Ook rekent Unpaid je geen abonnementskost aan. Je kan op elk moment één of meerdere claims indienen. Bovendien staat het je vrij om andere facturen op een andere manier in te vorderen, bijvoorbeeld via je advocaat. Het blijven tenslotte jouw dossiers.


6. Voor Belgische bedrijven én bedrijven met een Belgische debiteur

Heb je een Belgisch ondernemingsnummer, dan kan je onze dienst gebruiken. Het maakt niet uit waar in België je gevestigd bent. Onze klanten zijn heel divers: van freelancers en start-ups over transportbedrijven tot boekhoudkantoren, interimkantoren ...

Ook ondernemingen uit Nederland, Duitsland, het Groothertogdom Luxemburg, Frankrijk, Oostenrijk, Italië en Spanje kunnen Unpaid inzetten om een Belgisch bedrijf tot betalen te dwingen.
 

7. Alleen als de klant solvabel is

Wanneer je een onbetaalde factuur indient, volgt automatisch een dubbele solvabiliteitscontrole van je klant. De eerste check doen we aan de hand van een zelf ontwikkeld algoritme, de tweede verloopt via de deurwaarders met wie we samenwerken.

Waarom? Een klant die niet solvabel is, kán jouw factuur niet of heel moeilijk betalen. En dan heeft het weinig zin om de Unpaid-procedure op te starten. In zo’n geval laten we de keuze aan jou. Maar je riskeert zelf de gemaakte kosten te dragen.

8. Onze integraties

Gebruiksgemak staat centraal bij Unpaid. We sleutelen permanent aan de online tool om het ingeven van dossiers nog makkelijker te maken. Bovendien integreren we naadloos met heel wat belangrijke boekhoudprogramma’s en invorderings-software. Vanuit Yuki, Teamleader, Billit, Exact, Octopus, EenvoudigFactureren, Legal Village, Payt, Breex en Striktly Business Software kan je ondertussen met één druk op de knop je dossiers doorsturen naar Unpaid.

partners van unpaid

 

9. Zonder limieten

Drie of honderd facturen? Hoge of lage bedragen? Maakt niet uit. Een onbetaalde factuur laten invorderen door Unpaid doe je zonder minimumafname, zonder abonnementskosten en voor elk factuurbedrag.

10.  Efficiënt

Bij Unpaid doen we wat we beloven. Unpaid wil synoniem staan voor razendsnelle resultaten, een tiptop customer experience en een vlot draaiend onlineplatform.

gebruiksvriendelijk platform unpaid


Heb je heel wat facturen? Voor grote klanten kunnen we afspraken op maat maken. Heb je nog vragen en/of opmerkingen contacteer ons gerust via de website of telefonisch op het nummer 0032 9 396.34.00. Heb je liever dat wij jou even opbellen? Laat ons hier weten wanneer je wil worden opgebeld door onze General Manager Dirk.

Wens je jouw onbetaalde facturen nu in te dienen? Dat kan! Vul jouw btw- of ondernemingsnummer hieronder in en je bent vertrokken: 

Klaar om jouw onbetaalde facturen te innen?

Vul je gegevens in om te starten.