De Unpaid Toolkit: houvast om onbetaalde facturen te voorkomen

Twijfel je of jouw factuur wel voldoet aan de wettelijke vereisten? Wil je een klant die niet betaalt graag een herinnering sturen, maar weet je niet hoe je dat het best aanpakt? Met de Unpaid Toolkit geven we je een antwoord op deze vragen én een handige houvast. Deze set van 4 duidelijke voorbeelden neemt al jouw twijfels weg. Zo zorg je ervoor dat veel minder facturen onbetaald blijven.

de unpaid toolkit

De toolkit: 4 goede voorbeelden

In de Unpaid Toolkit hebben onze experts 4 onmisbare voorbeelden verzameld:

 

  1. Een goede factuur
    Een factuur die fouten bevat, wordt minder snel betaald. En dat willen we vermijden! Gebruik dus deze template van een goede factuur.
     
  2. Een effectieve aanmaningsbrief
    Hoe ziet een goede herinneringsbrief eruit? Hoe communiceer je het best met je debiteur? Dat tonen we jou in dit voorbeeld.
     
  3. Sluitende algemene voorwaarden
    Zonder goede algemene voorwaarden riskeer je dat je facturen niet correct betaald worden, of helemaal niet. Voeg waterdichte algemene voorwaarden toe aan je factuur. Zo laat je geen ruimte voor misverstanden.
     
  4. Een correcte ingebrekestelling
    Dit is het formele broertje van de aanmaningsbrief. Essentieel als je later gerechtelijke stappen moet zetten. Wat een ingebrekestelling precies is, lees je in dit artikel.


De 4 handige templates uit de Unpaid Toolkit geven jou een vliegende start. Baseer jouw administratie hierop en je weet zeker dat je correcte documenten verstuurt naar je klanten. Kortom: geen discussie mogelijk achteraf!


Download jouw toolkit


Heb je vragen of opmerkingen over deze voorbeelddocumenten? Neem gerust contact op of bel ons op 09/396.34.00.

Liggen er toch al enkele onbetaalde facturen klaar om geïnd te worden? Dien hieronder jouw dossier in:

Klaar om jouw onbetaalde facturen te innen?

Vul je gegevens in om te starten.