Organiseer je dossiers met Purchase Order-nummers (PO)

PO-nummers, kort voor Purchase Order-nummers, helpen je om het overzicht te behouden over een groot aantal dossiers, met telkens verschillende facturen en betalingsgegevens. En het beste nieuws is: voortaan kan je ook in Unpaid elk dossier zo’n PO-nummer geven. Zo maken we jouw boekhouding en debiteurenbeheer weer wat eenvoudiger.

Wat is een PO-nummer

Wat is een Purchase Order-nummer (PO)?

Een Purchase Order-nummer is een uniek nummer dat wordt toegewezen aan een specifieke bestelling of aankoop. Het helpt je bedrijf om je aankopen en de bijbehorende documentatie, zoals facturen en betalingsgegevens, bij te houden. Door zo’n PO-nummers toe te voegen aan je dossiers in Unpaid, kun je nu ook je onbetaalde facturen makkelijker beheren.

 

Hoe werkt het?

Ofwel wijs je bij het opstarten van een nieuw dossier handmatig een PO-nummer toe. Zo geef je jouw dossier een unieke code die voor jouw boekhouding gemakkelijk te herkennen is. Dit kan bijvoorbeeld een klantnummer zijn.

PO-nummer

Ofwel voeg je op bedrijfsniveau PO-nummers toe. Dan wordt er automatisch een nummer toegewezen wanneer je een nieuw dossier opstart. Dit bespaart je tijd en voorkomt fouten, een kans die wel bestaat wanneer je handmatig elk dossier een PO-nummer toekent.

  1. Maak een account aan op onze website of log in je bestaande account. 
  2. Klik bovenaan op 'Je claims'. 
  3. Klik vervolgens rechts op 'Je ondernemingen'. Je kan dan door je onderneming te bewerken een PO-nummer toevoegen.

 

PO-nummers voor je dossiers: alleen maar voordelen

Dankzij deze nieuwe functie van Unpaid organiseer je je dossiers nog makkelijker en verwerk je de betalingen sneller. PO-nummers hebben niks dan voordelen: je vermijdt fouten bij het handmatig invoeren van gegevens, bespaart tijd en krijgt een beter overzicht van je administratie.

Test het eens uit!

Klaar om jouw onbetaalde facturen te innen?

Vul je gegevens in om te starten.